עמדות טעינה לרכב חשמלי – האתגר שבפתח

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו כבר היום!

העולם עובר למודל חשמלי נקי יותר

המגמה העולמית של מעבר לחשמל נקי יותר תופסת תאוצה ואנו למעשה נמצאים בנקודת זמן היסטורית
שבה החברות הגדולות כבר נכנסו לתהליך.
יותר ויותר מוצרים נכנסים לשוק עם הסבה לשימוש באנרגיה חשמלית שמחליפה אנרגיות אחרות מזהמות יותר.
ההתייעלות האנרגטית נעשית בשלבים ולעיתים במהירות, בהתאם לשוק ולמאפייני הצריכה.
כך למשל החימום הרצפתי שעובר לחשמלי, הבישול הבייתי וכמובן עולם הרכבים.

עמדות טעינה לרכב חשמלי

שוק הרכבים משנה את פניו ומחליף את מנועי הבעירה במנועים חשמליים.
השינוי נעשה בהדרגתיות מבנזין להיברידי ומשם לחשמלי מלא.
שוק הרכבים בארץ, כמו בעולם, צובר תאוצה ובכל יום שעובר נוספים עוד כלי רכב חשמליים לכבישי הארץ.

תוספת משמעותית של רכבים חשמליים עלולה ליצור משבר אנרגיה אשר לא בטוח שנלקח בחשבון על ידי מקבלי ההחלטות ומובילי המדיניות בארץ.
הבעיה היא שמי שיסבול מכך הם אנחנו הצרכנים, שנרצה להתקדם לרכב חשמלי ולעולם ירוק יותר אך ניתקל במחסום בסיסי של טעינת הרכבים ממש אצלנו בבית.
בעיקר מי מאיתנו שמתגוררים בבניינים משותפים ונזקקים לעמדות טעינה לרכב החשמלי בחניית הבניין.

הבעיה העיקרית של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא ששעות הטעינה הן בעיקר בערב אחרי שאנחנו חוזרים מהעבודה.
המגמה הזו של ריבוי רכבים הדורשים טעינה חשמלים בשעות הערב עלולה להוביל לעומס כבד על רשת החשמל.
הדבר דומה לאירועי קיצון שמוכרים לנו מהימים החמים בקיץ בהם שימוש במזגנים יוצר עומס ותקלות,
או בימים קרים מאוד שבהם אמצעי החימום החשמליים מעמיסים בצורה לא סבירה על רשת החשמל ומייצרים נפילות.
כלומר, אם עד היום עומסים חריגים על רשת החשמל היו מנת חלקנו במקרי קיצון,
כניסת הרכבים החשמליים לחיינו תביא את המצב לעומסים חריגים כנוהל שבשגרה.

על כן ישנו צורך בניהול נכון של האנרגיה ותכנון לטווח ארוך.
האחריות מוטלת הן ברמת המדינה, מקבלי ההחלטות וחברת החשמל, והן ברמת הצרכנים שבסופו של דבר לא היו רוצים להיתקע עם רכב בחוסר טעינה.
כאן נכנסת הנקודה החשובה לתשומת ליבם של דיירים בבניינים משותפים המתלבטים אם לקנות רכב חשמלי או כבר עשו צעד לכיוון הזה.

בחנייה בבניין משותף עלולות להיווצר בעיות באספקת החשמל כאשר 7-10% מהרכבים יעברו להיות רכבים חשמליים.
לדוגמה בבניין משותף ובו 30 דירות, בהנחה שלכל דירה יש 2 רכבים, לאחר 4-6 רכבים חשמליים שיכנסו לחניה תתחיל כנראה בעיית עומסים שתידרש לפתרון.

ניהול נכון של אנרגיה

הפתרון לבעיה זו הינו ניהול ובקרה של צריכת האנרגיה בבניין – אנרגיה שמופנית לשימוש הדיירים בדירות ואנרגיה שמופנית לשימוש לצורכי טעינת הרכבים החשמליים.

אחד הפתרונות האפשריים הנו התקנת פאנלים סולאריים על גג הבניין המשותף – אנרגיה שתיאגר במהלך היום (אז השימוש בחשמל נמוך) ולא תישלח לרשת החשמל כפי שקורה כיום (2022), אלא תנוצל בשעות הערב.
לשם כך יש צורך בתוספת של אלמנט אגירה המאפשר צבירת החשמל ופריקתו בשעות הערב.
ישנם פתרונות נוספים שניתן ליישם בטווח הקרוב והרחוק וכדי לא להגיע למצבים של עוגמת נפש,
כדאי כבר היום לקחת בחשבון את הנושא ולהעלות אותו על סדר היום בישיבת וועד הבית הקרובה שלכם.

להצעת מחיר ופרטים נוספים
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

  הרשמה מאובטחת פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך שמירה על פרטיותך.

מרכז המחזור למתכות

החברה המובילה בישראל לפינוי, פירוק ומחזור ברזל ומתכות! קונים פסולת ברזל, פסולת אלומיניום, פסולת נחושת, גרוטאות ברזל ועוד במחיר הטוב ביותר- אצלנו פסולת הברזל שלכם שווה כסף!

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן